Геймінг майбутнього. NVIDIA DLSS 4 — революційне AI-покращення зображення

Як DLSS 4 на GeForce RTX 50 дає надсучасні можливості для гри.

Що таке DLSS? І чому без нього сучасний геймінг неможливий?

DLSS (Deep Learning Super Sampling) – унікальна розробка NVIDIA. Це набір технологій нейронного рендерингу, що використовує штучний інтелект для удосконалення основних показників зображення під час ігор.

Коли гра рендериться в нижчій роздільній здатності, DLSS апскейлить картинку, тобто відновлює зображення до більшого, наприклад, з FullHD до 4K, при цьому усе виглядає майже як нативне 4K.

DLSS підвищує FPS, зменшуючи навантаження на GPU, тому кадрів за секунду стає більше. А ще покращує якість завдяки функціям генерації кадрів та відновлення променів і тіней для кращої графіки. Тобто технологія DLSS – це розумний апскейлінг з оптимізацією продуктивності через AI.

 

Які революційні інновації пропонує DLSS 4?

Остання розробка від NVIDIA – DLSS 4 значно вдосконалює можливості штучного інтелекту для покращення зображення в процесі гри. NVIDIA DLSS 4 поєднує кілька нових підходів для підвищення продуктивності та якості зображення в іграх. Це нова технологія генерації кількох кадрів Multi Frame Generation:

  • технологія покращеної реконструкції променів Ray Reconstruction
  • технологія надвисокої роздільної здатності Super Resolution, що працюють на базі графічних процесорів GeForce RTX™ серії 50 та тензорних ядер п’ятого покоління. 

DLSS 4 на GeForce RTX 50 — це справді революційний спосіб гри, підкріплений хмарним суперкомпʼютером NVIDIA зі штучним інтелектом, який постійно покращує ігрові можливості ПК.

 

Як інновації DLSS 4 працюють на практиці?

Реконструкція променів DLSS, суперроздільна здатність та DLAA тепер використовують нову модель штучного інтелекту на основі трансформатора, навчену суперкомп’ютерами NVIDIA, для кращої візуалізації найскладніших частин сцени. Результатом є покращена стабільність від одного кадру до наступного, покращена деталізація освітлення та більше деталей у русі.

Multi-Frame Generation може створювати до 3-х штучних кадрів на кожен «натуральний» кадр замість того, щоб генерувати тільки один проміжний кадр між повністю рендереними. Це дає значне збільшення кількості кадрів за секунду. Завдяки відеокарті GeForce RTX серії 50 та тензорним ядрам п’ятого покоління нова технологія DLSS Multi Frame Generation підвищує FPS, використовуючи штучний інтелект для генерації до 3-х кадрів на кадр рендерингу.

DLSS 4 задіює нову трансформерну модель AI, яка показує крутіший результат зі згладжуванням, зменшенням розмиття та артефактів руху, стабільністю між кадрами і деталізацією освітлення. 

 

Замість старих деноїзерів (для шейдерів/променів) тепер AI-модель навчається на суперкомп’ютерах NVIDIA і створює якісніші пікселі для сцен з інтенсивним трасуванням променів. Це новаторська технологія Ray Reconstruction, що покращує якість зображення в таких складних візуалах.

DLSS 4 пропонує Super Resolution — апскейлінг, зниження навантаження, коли рендерний кадр робиться в нижчій роздільній здатності, а потім AI підвищує якість до потрібної. А ще DLAA — режим підкресленої якості, з меншим згладжуванням на межах, який можна використати на всіх RTX-картках. 

 

Також DLSS 4 – це удосконалена продуктивність і зменшене споживання VRAM. Наприклад, модель Frame Generation стала швидшою приблизно на 40% і використовує на ~ 30% менше відеопам’яті. 

Якими характеристиками має володіти ноутбук для підтримки DLSS 4?

Повна підтримка DLSS 4 з Multi-Frame Generation доступна на серії GeForce RTX 50 (архітектура Blackwell) із Tensor-ядрами 5-го покоління. Якщо RTX 40 або нижче, може бути часткова підтримка деяких можливостей, як-от: Frame Generation, Super Resolution. Мінімально потрібна відеокарта серії RTX, бажано новіша. Також для DLSS 4 потрібні потужні Tensor-ядра нового покоління, щоб працювати з трансформерними моделями, Ray Reconstruction, новими підходами до генерації кадрів тощо. Плюс хороша система охолодження ПК дозволяє GPU працювати ближче до пікових можливостей, особливо при навантаженні (ігри, трасування променів).

Щоб відчути перевагу DLSS 4, варто мати дисплей з високою частотою оновлення (120 Гц і більше) і достатньо високою роздільною здатністю (QHD / 4K) для складних ігор. Та навіть із правильною апаратурою, потрібна підтримка DLSS 4 з боку драйверів NVIDIA та самої гри.

У яких ноутбуках є технологія DLSS 4?

Ноутбук ACER Predator Helios Neo 16 AI – флагманський варіант з потужним GeForce RTX 5070 і SSD в 1 Тб. Обʼєм відеопамʼяті – 8 Гб.

Ноутбук ASUS ROG Strix G16 – із GeForce RTX 5050 для підтримки Multi-Frame Generation. Обʼєм SSD – 512 Гб, обʼєм відеопамʼяті – 8 Гб.

Ноутбук LENOVO Legion 5 – із GeForce RTX 5060, 1 Тб SSD і OLED-матрицею екрана.

Більше моделей ноутбуків з підтримкою технологій DLSS 4 можна знайти на сайті foxtrot.ua.

Що говорять про DLSS 4 у всьому світі?

«Multi Frame Generation змінює правила гри» (ПК-геймер)

«Це дивовижно, крапка» (PCWorld)

«Чорна магія» (mmorpg)

«Наскільки добре можуть виглядати ігри» (OC3D)

«Новий рівень якості зображення та продуктивності» (TweakTown)

На офіційній сторінці NVIDIA DLSS 4 можна знайти більше інформації про увесь функціонал новаторської розробки та переглянути відео з тестуванням DLSS 4 на практиці.