Показати зміст статті
У всьому світі віртуальна реальність стрімко розвивається і 2019 рік став роком прогресу, нових випусків і інновацій.
Oculus Quest від Facebook був запущений у травні цього року, що викликало ще більший інтерес у користувачів до віртуальної реальності. У міру поліпшення апаратного забезпечення, контенту й мобільності все більше людей починає цікавитися розвитком VR.
Збільшення інтересу простих користувачів призводить до того, що й підприємці починають цікавитися VR-технологіями. Виходячи з цього, ми спробуємо зазирнути в майбутнє й подумаємо, як буде розвиватися віртуальна реальність у 2020 році.
Сім експертів з VR поділилися своїми думками й ось, що вони думають.
FACEBOOK РОБИТЬ VR ДОСТУПНИМ
Чого ви очікуєте від VR у 2020 році?
За словами Майкла Боланда, засновника й головного аналітика ARtillery Intelligence: «Поява автономних гарнітур для віртуальної реальності, таких як Oculus Quest, – поряд з інвестиціями Facebook в технології і створенням цінової конкуренції – зробить висококласну віртуальну реальність доступною для ширшої аудиторії. Такий підхід створить необхідні умови для поліпшення якості VR для простих споживачів і, загалом, добре позначиться на галузі у 2020 році».
ЗОЛОТА ЖИЛА МОЖЛИВОСТЕЙ
Які види інновацій ви очікуєте у 2020 році?
За словами Метью Рена, співзасновника й директора з технологій в BUNDLAR: «Бездротовий зв’язок – це великий стрибок, я сподіваюся, що він допоможе збільшити роздільну здатність зображення й поліпшить відстеження рухів. Також сподіваюся, що інновації виведуть тактильні відчуття на новий рівень.
З боку користувача, я не впевнений, наскільки корисним буде відстеження руху очей. Але з погляду розробника і творця контенту, дані, які користувач створює, являють собою золоту жилу можливостей, як для оптимізації досвіду, так і для створення метрик використання».
Що ви очікуєте від віртуальної реальності у 2020 році?
«Я збираюся піти трохи далі і сказати, що очікую побачити відносно органічне зростання VR у 2020 році на стороні споживачів, але велика активність буде в секторі підприємств. Споживчий контент усе ще досить обмежений ентузіастами, але він набирає обертів. Впровадження «бездротових» систем, таких як Oculus Quest, зробить їх більш доступними для багатьох людей. Тепер потрібен якийсь час, щоб пропозиції щодо контенту надолужили згаяне й досягли потрібної аудиторії», – сказав Рен.
Розкажіть докладніше про те, як розвивається віртуальна реальність?
«У майбутньому буде багато розваг, орієнтованих на визначення місця розташування, які будуть використовуватися для споживачів і розваг». Рен пояснив: «Багато з тих, хто познайомиться з віртуальною реальністю на роботі, захочуть, щоб VR був у них вдома, але для цього потрібен час.
У сфері віртуальної і промислової інфраструктури VR я очікую значне зростання у сфері навчання й освіти. VR охопить такі галузі, як медицина, реагування на надзвичайні ситуації, виробництво, роздрібна торгівля і т. ін.
Крім того, ми зможемо побачити, як ростуть можливості використання в галузях, які вже прийняли VR, таких як архітектура, інженерія, будівництво та нерухомість».
5G ВІДКРИЄ НОВІ МОЖЛИВОСТІ
Які питання ви сподіваєтеся вирішити у 2020 році?
Ми поговорили із Сарою Хілл, головною виконавчою директоркою Story Teller в Healium від StoryUP XR, яка заявила: «VR і AR для охорони здоров’я почнуть розвиватися у 2020 році, оскільки VR-фармацевтика і AR-індустрія зможуть використовувати свою міць для немедикаментозних методів лікування. Ми також побачимо, що 5G і периферійні обчислення зможуть створювати більш постійні віртуальні об’єкти для великої кількості користувачів».
Які види інновацій ви очікуєте у 2020 році?
«Ми з нетерпінням чекаємо можливості включення більшої кількості датчиків для збору даних від тих, що носять пристрої VR і AR. Це дозволяє користувачеві не тільки пасивно спостерігати за досвідом, а й фактично контролювати його за допомогою своїх даних, які надходять із розумного годинника. Моя компанія також із нетерпінням чекає появи окулярів, які будуть максимально орієнтовані на комфорт користувача й дозволять безперешкодно перемикатися між віртуальною й доповненою реальністю».
ОЧІКУВАННЯ ВІД ВИПУСКУ НОВИХ ІГОР
Як зміниться віртуальна реальність у 2020 році?
За словами Девіда Хіні, письменника в Upload VR & Software Developer, ми можемо очікувати застій у сфері AR і VR: «Ненавиджу розчаровувати, але 2019 рік був роком апаратного циклу, тому 2020 рік, швидше за все, не буде багатим на неймовірні поліпшення в програмному забезпеченні та випуску ігор. Апаратне забезпечення наступного покоління очікується десь у 2022 році».
МАЙБУТНЄ VR В ОСВІТІ
Чого ви очікуєте від віртуальної реальності у 2020 році?
Ми поговорили з Вільямом Гріггсом, засновником VirtualRealityRental.co, який сказав: «Технологія VR швидко знайшла своє місце в школах, і я думаю, що її використання в майбутньому навчальному році збільшиться. Навчання й досвід, одержувані на уроках, можуть змінитися докорінно, студенти за допомогою VR зможуть дізнатися про давню римську історію або анатомію людини. Про цей новий погляд на освітній процес цікаво думати, і ми зможемо створити умови для таких програм самі.
VR у сфері освіти також може допомогти за межами школи, і я сподіваюся, що університети зможуть використовувати цю технологію, щоб допомогти в наборі майбутніх студентів. VR – відмінний інструмент для віртуальних турів по студентським містечкам, і це захоплююче заняття, яке показує перспективи і то, наскільки інноваційними й далекоглядними є ваші навчальні заклади».
ПОПИТ І ПРОПОЗИЦІЯ ПОЧИНАЮТЬ ВИРІВНЮВАТИСЯ
Як буде розвиватися галузь віртуальної реальності у 2020 році?
За словами Розаріо Касаса, генерального директора і співзасновника VR AMERICAS: «Я бачу, що наша галузь зростає з погляду структури й починає відповідати стандартам. Наприклад, в апаратного забезпечення Oculus Quest були приголомшливі досягнення (у 2019 році), і тепер технології пристроїв, що носяться, прагнуть стати пристроями, які носять по-справжньому, інтегрованими в наше повсякденне життя – такими як Bose AR і North від Focals. Відмінні консультанти також допомагають корпораціям зрозуміти, як вони можуть використовувати VR і яке майбутнє є в цієї технології.
Й останнє, але не менш важливе, споживчий ринок уже розуміє, як можна використовувати віртуальну реальність і бачить реальні продукти, які можна застосовувати. З моєї точки зору, попит і пропозиція починають вирівнюватися, що дає нам більше можливостей для зростання, і я з ентузіазмом ставлюся до сьогодення та майбуття індустрії віртуальної реальності!»
КИНУТИ ВИКЛИК ВІДСТАНІ ВЖЕ ЗАРАЗ
Що ви сподіваєтеся вирішити до 2020 року?
Ми поговорили з Навою Берг, професіоналкою в області комунікацій VR/XR, яка сказала: «Люди будуть відриватися від телефону й хапати гарнітуру, щоб по-справжньому бути присутнім і зустрічатися з людьми з усього світу, не виходячи з дому».
Як зміниться віртуальна реальність у 2020 році?
«До початку цього року VR був відомий, головно, у сфері ігр та розробок, але завдяки бездротовим VR-гарнітурам майбутнє, що «кидає виклик відстані», як каже Oculus, нарешті настало. Усе більше людей будуть споживати контент, переносячи себе в нього, на відміну від 2D-відеочату або 2D-стрічки новин.
Коли справа доходить до Social VR, люди починають зустрічатися і працювати в VR для бізнесу завдяки програмам Oculus Quest, таким як RecRoom, Oculus Venues, Bigscreen VR, Rummi VR і Altspace. Що стосується забавного боку Social VR, додаток Facebook, попередньо відомий як Facebook Spaces, дозволить користувачам Facebook занурюватися в соціальні мережі і водночас залишатися на ходу».